آیا کسب ثروت و درآمد اینترنتی محال است؟

کسب درآمد اینترنتی کلمه ای بسیار شیرین است که امروزه در برخی از محافل ، جلسات کاری ، همایش و سمینار ها حتی در موقع تفریح با دوستان خود بسیار با این جمله برخورده ایم که درآمد اینترنتی واقعیست؟ آیا براحتی می توان همانند بسیاری به ثروت اینترنتی برسیم؟ من به دنبال کسب و کار از طریق اینترنت هستم  از کجا شروع کنم؟ اصلا کسب و کار اینترنتی چیست؟ کسب ثروت و درآمد اینترنتی ؟

کسب ثروت و درآمد اینترنتی

آیا کسب ثروت و درآمد اینترنتی محال است؟

پاسخ من به تمامی این سوالات چنین است: در این چند سال میلیاردها دلار از طریق کسب و کار اینترنتی  در تراکنش و بسیاری از این مبالغ در بین شرکت های غیر مطرح اینترنتی هستند پس سهم کسب و کار اینترنتی ما در این بین کجاست؟
اجازه بدهید قبل از هر چیز با تعریف و مدل های  کسب و کار اینترنتی بیشتر آشنا شویم:
در تعریف ساده واژه کسب و کار اینترنتی به هر گونه  کسب و کاری که با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط همانند اینترنت صورت پذیرد را کسب و کار اینترنتی می  گویند.

در نگاه کلی می توان به این موضوع اشاره کرد که کسب و کار الکترونیکی عبارتست از کلیه فرایند های تجاری مبتنی وب که می توان به بخش های مختلف آن را توسعه داد.

کسب و کار اینترنتی مدل های بسیاری دارد که در مقاله های بعدی حتما به آن اشاره خواهم کرد و برای کسب درآمد های اینترنتی بسته به محصولات و خدمات ، روش بازاریابی ، نیاز بازار و مشتری متفاوت است.

کسب و کار اینترنتی ( کسب ثروت و درآمد اینترنتی )  را می توان به چند دسته تقسیم کرد:
– ایجاد اجتماعات آنلاین همانند
– خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
– تبلیغات اینترنتی
– ارائه خدمات تخصصی به دیگران
– ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
– تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
– چند رسانه ای یا مالتی مدیا
– پیوستن به شبکه های واسطه گری
– خدمات مربوط به ایمیل
– سرمایه گذاری مشترک

مطلب مرتبط: ۱۴ آسانترین راه میلیاردر شدن در ۲۰۱۸

تقسیم بندی فوق بر اساس علمی و یا آکادمیک نیست و فقط بر اساس تجربیات و دسته بندی کسب و کارهای اینترنتی می باشد.شاید با خود سوال کنید که تمامی کسب و کار های اینترنتی برای ما ایران نیست، شاید از خود سوال کنید که چنین فرصت های برای ما ایرانیان نیست.

من با اصرار زیاد بر این عقیده هستم که کسب و کار و درآمد اینترنتی نه تنها برای ما ایرانیان بسیار راحت بلکه یکی از بهترین فرصت های در چند سال اخیر است. اجازه بدهید مطلبی را از یک روزنامه و یک خبرگزاری رسمی در ایران با هم بخوانیم:

به گزارش خبرگزاری مهر، آمار منتشر شده بر روی وب سایت Internet World Stats نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنت ایران در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی به تعداد ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است ، به بیانی دیگر بیش از ۵۰% از حدود ۷۲ میلیون نفر کاربر اینترنت در خاورمیانه ،  به کشور ایران اختصاص دارد و این با  سرعت اینترنت ایران  که در بین ۱۶۸ کشور رتبه ۱۶۷ دار د یک شگفتی محسوب می شود.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: روند نفوذ اینترنت در زندگی روزمره ایرانیان همچنان ادامه دارد و در سال‌های اخیر هم سرعت بیشتری پیدا کرده است تا حدی  به طور میانگین هر ایرانی در هفته ۲۱ ساعت آنلاین می باشد. تعداد کاربران اینترنت پرسرعت (ADSL) در ایران ۷۰۰۰۰۰۰ نفر است که این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است. بیشتر از ۵۷% از کاربران اینترنت در ایران هر روز از ایمیل استفاده می کنند.

با خواندن مطالب فوق به این نتیجه می رسیم که چه فرصت های زیادی برای ما ایرانیان وجود دارد.با روند و مشاهده رشد استفاده کنندگان از اینترنت در ایران به چه میزان می توان به سهم کسب و کار ، تجارت و درآمدمان کمک کرد.
اگر مطالب فوق را به دقت خوانده باشید بیش از ۵۰% مردم ایران از اینترنت استفاده میکنند این یعنی بهترین فرصت برای کسانی که خواهان ایجاد یک کسب و کار اینترنتی برای خود هستند.

اجازه بدهید بهترین روش و فرمول را برای کسب و کار اینترنتی به شما هدیه دهم:

کسب و کار اینترنتی موفق ( کسب ثروت و درآمد اینترنتی ) = بررسی و تحلیل کسب و کارهای موفق دنیا + خلاقیت و ابتکار

من در مقاله های پیشین خود به این موضوع اشاره کرده بودم  که مهم نیست که در کجای این کره خاکی هستید ، مهم نیست که چه سنی دارید، مهم نیست که چقدر سرمایه دارید در کسب و کار اینترنتی یکی از مهمترین عوامل رشد و موفقیت داشتن خلاقیت و ابتکار است. بسیار مهم است که بدانیم مردم ما در این بازار به چه چیزهایی نیاز دارند ، بسیار مهم است که خواسته های مردم ، شرکت ها ، سازمانها و همه افراد را بخوبی بررسی کنیم و با یک خلاقیت از طریق اینترنت به آنها خدمت رسانی کنیم.

بسیاری از افراد فکر می کنند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و یا سایتهای تبلیغاتی می توانند در چند ماه به میلیون ها تومان پول برسند، درست است که هم اکنون سایت هایی در ایران با خدمات اینترنتی خود به میلیون ها تومان رسیده اند ولی با خود فکر کنیم که آیا آنها هم از ابتکار ، خلاقیت های دیگران کپی برداری کرده اند؟ سعی کنید با خلاقیت خود در کشورمان اولین باشیم و با یک مشاور متخخص در کنار خود وب سایت خود را به پایگاهی برای درآمد بالای اینترنتی تبدیل کنیم = کسب ثروت و درآمد اینترنتی

مطلب مرتبط: موفقیت در کار: ۱۱ نکته کلیدی که هنگام شروع کسب و کار باید بدانید
مطلب مرتبط: آموزش کسب ثروت و درآمد از تلگرام

کاوه روحی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی کسب درآمد (کار در منزل) می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب درآمد (کار در منزل) ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "ایران کار وب" نام دارد. کاوه روحی بنیان‌گذار ایران کار وب
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
جهت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام به شماره زیر پیام دهید: 09010384119