۶ روش طلایی برای فروش محصول در اینترنت

با وجود تعداد زیاد کسب و کارهایی که در اینترنت شروع به فعالیت کرده اند و یا در حال فعالیت هستند، گم شدن و گمنام ماندن در میان این همه کسب و کارهای اینترنتی اتفاقی است که به راحتی رخ می دهد. از این رو عقل سلیم به ما می گوید “نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم  در میان انبوه کسب و کارهای اینترنتی ایستادگی کنیم و خود را نشان بدهیم” و یا “عملکرد متفاوتی داشته باشیم تا بتوانیم در رقابت ها پیروز شویم.”
فروش محصول در اینترنت +فروش محصول در اینترنت +فروش محصول در اینترنت
من تا کنون با کارآفرینان بی شماری روبرو شده ام که علی رغم اینکه در صنایع شلوغ و پر رقابت فعالیت می کنند، عملکرد موفق و فوق العاده ای داشته اند که خوشبختانه در همین ایران این افراد موفق کم نیستند.
با این حال همانطور که قبلا نیز گفته ام، کارآفرینان از سلایق مختلفی برخوردارند ولی همه آنها یک هدف دارند (موفقیت در کسب و کار خود)
چنین افرادی آنقدر اعتماد به نفسشان بالاست که می توانند موانع و مشکلات را پشت سر بگذارند و حتی  یک هواپیمای در حال سقوط را درست در نیمه راه از سقوط حتمی نجات دهند.
امروزه هر فردی می خواهد کارآفرین باشد و با وجود منابعی زیادی که در این زمینه بخصوص به زبان فارسی در دسترس همگان قرار دارد، چرا که نه؟

۶ روش طلایی برای فروش محصول در اینترنت (فروش محصول در اینترنت)

از این رو به منظور حضور موفق در میان انبوه کسب و کارهای اینترنتی و فروش موفقیت آمیز کالاها در اینترنت، نکات مفیدی را در این زمینه مطرح خواهم کرد: 

۱)   تجسمی درباره فردی که می خواهید محصولات خود را به او به فروش برسانید در ذهن خود داشته باشید، و نمادی از او را در ذهن خود خلق کنید.یک قلم و کاغذ بردارید و فهرستی از جزئیاتی را که می خواهید مشتری مورد نظر شما داشته باشد تهیه کنید برای مثال: آنچه که از مشتری مورد نظر خود در ذهن دارید می تواند یک زن یا مرد ۲۵ ساله مجرد باشد که تمایل دارد با انگیزه و پرشور تمای کالای شما را خرید کند. این فرد در گوگل جستجو کرده است و پس از اینکه وب سایت شما را باز کرده به دنبال مشخصات فنی آن محصول می گردد و علاقه مند است محصول شما را با دیگر محصولات مقایسه کند.البته این تنها یک مثال است و با این مثال قصد داشتم درک بیشتری از این مطلب داشته باشید.به محض اینکه نمادی از مشتری مورد نظر خود را در ذهن خلق کردید، به این مطلب فکر کنید که چگونه می توانید محصولات خود را به آن مشتری به فروش برسانید.
۲)    بنویسید، بنویسید، بنویسید.
انسان معمولاً از نوشتن هراس دارد، خود من هم قبلا این عادت بد را داشتم که حتما در مطالب بعدی برای ترک این عادت مطالبی خواهم نوشت.حقیقت این است که فروش آنلاین می تواند کار بسیار مشکلی باشد، زیرا در فروش آنلاین افراد تنها به متن، صدا یا تصویر تکیه می کنند ولی نباید فراموش کرد که کسب و کارهایی در اینترنت وجود دارند که چه بسا از یک فروشگاه واقعی فروش بیشتری دارند و نمونه آن در ایران نیز کم نیست.اگر بخواهید محصول خود را با موفقیت به فروش برسانید، تمامی این موارد کانال های بسیار مهمی برای دستیابی به مشتریست.اولین قدم در راه اندازی یک کسب و کار موفق آنلاین برخورداری از توانایی نوشتن یک رونوشت عالی است. در صورتی که رونوشت خود را با تصاویر گرافیکی مناسب، یک کلیپ صوتی با کیفیت بالا، و یک کلیپ تصویری با وضوح بالا ترکیب کنید، مدال طلا را از آن خود کرده اید.از این رو بهترین نصیحت من به شما این است که قلم را بردارید و شروع به نوشتن کنید، از دوستان و افراد متخصص و یا مشاورین بخواهید در نوشتن نسخه نهایی به شما کمک کنند و یا برای پیشرفت بیشتر به شما انتقادهای سازنده ای ارائه کنند.اینطور بگویم که تقویت این مهارت، بسیار به شما کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: ۱۲ گام برای شروع یک کسب و کار پرسود

۳)      به دنبال روش هایی برای تقویت کلمات در موضوع و توضیحات محصول خود باشید.معمولاً مردم به مطالعه هزاران هزار کلمه ای که پشت سر هم قطار شده اند علاقه ای نشان نمی دهند.در صورتی که نتوانید از کلمات قوی تر و از متن انسجام یافته تری استفاده کنید، اغلب بازدیدکنندگان وب سایت ها قبل از اینکه حتی به خط پنجم آن رسیده باشند به سرعت به وب سایت بعدی یا یک صفحه دیگر می روند.عنوان یا موضوع متن برای هر محصول اهمیت به سزایی دارد به گونه ای  که باعث می شود افراد به محض دیدن عنوان بر روی آن کلیک کنند.
۴)     هنر قصه گویی خود را تقویت کنید.
منظور من از قصه گویی نوشتن رمان یا داستان نیست ، منظور اینکه توضیحات بسیار مفیدی از محصولات خود داشته باشید. متنی آموزنده و حاوی اطلاعات مفیدی که بسیار اهمیت دارد، اما همواره متن خود را به گونه ای تنظیم کنید که با زندگی روزمره مردم ارتباط داشته باشد.مردم هر آنچه را که می بینند به سادگی خرید نمی کنند، بلکه ابتدا دلیل خرید را از خود سوال می کنند و سپس آن را خریداری می کنند.اطمینان حاصل کنید که آنچه که به فروش می رسانید صرفاً یک محصول نیست، بلکه محصولی است که با انگیزه ای خاص، عشق و آنچه که مشتریان واقعاً به آن نیاز دارند تولید شده است. نکته مهم اینکه خود مشتریان باید بدانند که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند تا در محصولات شما جست و جو کنند.با اجرای این روش، ذهن افراد به گونه ای پرورش می یابد که به شما و محصولاتتان ایمان می آورند.برای خلق یک داستان خوب می توانید پرسش های زیر را از خود بپرسید:

– چگونه به این نتیجه رسیدید که چنین محصولی را تولید یا در سبد کالای  وب سایت خود اضافه کنید؟
– محصول شما باعث حل چه مشکلاتی می شود؟
– چرا مردم باید آن محصول را از شما و نه از فروشنده یا تولید کننده دیگری خریداری کنند؟

در صورت امکان می توانید توصیه ها و سفارش هایی از مشتریانی که پیش از این از محصولات شما استفاده کرده اند را نیز به انتهای مطالب خود بیفزایید. این روش رشد فروش شما را دو چندان می کند و سعی کنید نظرات و توصیه ها بصورت واقعی باشند.اینها پرسش های اولیه ای هستند که شما می توانید از خود بپرسید به این منظور که داستانی واقعی را برای مشتریان خود خلق کرده و آنها را ترغیب کنید تا از محصولات شما خریداری کنند و همچنین می توانید پرسش های موشکافانه تر و دقیق تری را نوشته و از این طریق داستان تأثیرگذارتری را خلق کنید.
۵)     با شجاعت از کلیپ های صوتی و تصویری استفاده کنید و در استفاده از این گونه محصولات هراسی به دل خود راه ندهید.حالا که رونوشت مناسبی از متن مورد نظر خود  تهیه کرده اید، خودتان را صرفاً به استفاده از متن محدود نکنید.در اینترنت محتویات یک متن حرف اول را می زند و به گفته گوگل محتوا یک پادشاه است و در صورتی که از روش های گوناگونی برای جلب نظر افراد استفاده کنید می توانید مخاطبان بیشتری به دست آورید.هنگامی که از حداکثر حواس مشتریان استفاده کنید، به آنچه که می خواهید به مشتری بگویید، آنها توجه بیشتری نشان می دهند.اگر کسب و کار شما با استفاده از پادکست یا نامه های فروش ویدیوئی عملکرد موفقیت آمیز تر و بهتری داشته باشید، می توان گفت که شما همواره یک قدم از رقبای خود جلوتر هستید.هنگامی که  از کلیپ های صوتی و تصویری به همراه متن برای فروش محصولات خود استفاده می کنیم، متوجه این مطلب می شویم که ایمیل های فروش ویدیوئی عملکرد بسیار موفقیت آمیزی خواهند داشت.مشتریان به آنچه که شما به فروش می رسانید بیش از گذشته اعتماد می کنند، از این طریق هزینه هر عملکرد شما کاهش می یابد و میزان درآمد و سود شما نیز افزایش می یابد.( فروش محصول در اینترنت )
۶)     در انتهای داستان خود به شرح جزئیات بپردازید.
بعد از استفاده از تمامی این روش ها، به خاطر داشته باشید که فهرستی از تمامی موارد زیر تهیه کنید.در انتهای متن شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، و لینکداین را وارد کنید.یکی دیگر از روش های افزودن جزئیات بیشتر، درج روش های مختلف ارتباط با مشتری در وب سایت است. از این طریق می توان اطمینان حاصل کرد که دائم با مشتریان در تماس هستید و برند خود را در ذهن آنها حک می کنید. روش های زیادی وجود دارد برای اینکه بتوانید از طریق آنها به مشتریان خود دسترسی داشته باشید.( فروش محصول در اینترنت )

مطلب مرتبط: ۱۰ راهکار ویژه برای جذب پول و ثروت و میلیونر شدن

مطلب مرتبط: بسته جامع کسب درآمد از اینترنت شامل تمام محصولات کسب درآمد

کاوه روحی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی کسب درآمد (کار در منزل) می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب درآمد (کار در منزل) ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "ایران کار وب" نام دارد. کاوه روحی بنیان‌گذار ایران کار وب
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
جهت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام به شماره زیر پیام دهید: 09010384119