۱۴ روش درآمدی ایده کسب و کار در صنعت عکاسی

آیا به دنبال راه اندازی کسب و کار در زمینه‌ی هنر عکاسی هستید؟ پس در این مقاله مفید با بازده همراه باشید تا به چند ایدهکسب و کار در صنعت عکاسی اشاره کنیم.

متوسط درآمد کارمندان در بسیاری از کشورها پایین است، ولی فرصت‌های کسب و کاری زیادی موجود است. همه عاشق عکاسی هستند و به آن ارج می‌نهند. به همین دلیل شما فرصت خوبی برای راه‌اندازی و موفقیت در کسب و کار صنعت عکاسی دارید. شما حتی می‌توانید از طریق اینترنت عکس‌های‌تان را مقیاس جهانی بفروشید.

مطلب مرتبط: کسب و کار کوچک در ایران: ۱۲ بهترین ایده های کسب و کار

در ادامه بهترین ایده های کسب و کار در صنعت عکاسی آمده است
۱. خودتان را آماده کنید.
شما قرار است یک علاقه را به یک کسب و کار تبدیل کنید. این کار مستلزم طرح‌ریزی است، باید مشخص کنید به چه نوع عکاسی می‌پردازید، مراسمات یا حیات وحش و …. همچنین باید برای فروش آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کنید. خودتان را آماده کنید و یک طرح کسب و کار بریزید.

۲. یاد بگیرید تنظیمات دوربین را به‌صورت دستی انجام دهید و عکاسی کنید.
انتظار می‌رود روال کار به همین صورت باشد! شما باید تمام تغییرات دوربین‌تان را بشناسید و با فیزیک عکاسی آشنا باشید با به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید.

۳. یک دوره کلاس بروید.
شرکت در یک دوره کلاس عکاسی یک دارایی خوب به‌حساب می‌آید. دوره‌های رایگان آنلاین عکاسی نیز وجود دارند که برای کارآفرینان جدید مناسب است.

۴. به یک برند فکر کنید.
عکاسان، داستان‌پرداز هستند. مشخص کنید چه داستانی را می‌خواهید مطرح کنید و برندتان را پیرامون آن داستان بسازید. داستان و برندتان را خاص کنید.

مطلب مرتبط: چه چیزی باعث تفاوت کارمندان و کارآفرینان می شود؟

کسب و کار در صنعت عکاسی ۵: یک وب‌سایت بسازید.
هر کسب و کاری باید یک وب‌سایت داشته باشد. وب‌سایت‌ها هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال هستند و مشتری جذب می‌کنند. وب‌سایت می‌تواند آگاهی درباره‌ی برندتان را افزایش دهد.

۶. ساده شروع کنید.
رویدادهای اجتماعی و مهمانی‌ها مکان خوبی برای شناساندن و معرفی خودتان به‌عنوان یک عکاس است. شما همچنین شما از این راه درآمد کسب می‌کنید و احترام و توجه مشتریان‌تان را جلب می‌کنید.

۷. پروانه کسب بگیرید.
راه‌اندازی یک کسب و کار و کسب مجوز فعالیت کار آسانی است. اگر می‌خواهید از این راه کسب درآمد کنید، لازم است برای کسب و کارتان مجوز بگیرید.

۸. یک درآمد جانبی داشته باشید.
شما به‌جز پروژه‌ی اصلی‌تان به درآمد جانبی نیز نیاز دارید. عکس‌های‌تان را در سایت‌های فروش عکس قرار دهید. هرچه عکس‌های بیشتری قرار دهید درآمد بیشتری کسب می‌کنید.

۹. برای خودتان بازاریابی کنید.
از هر چیزی برای این کار استفاده کنید، رسانه‌ّهای اجتماعی، تبلیغات رایگان و پولی، پست‌های بلاگ، فهرست شدن در لیست‌ها و … اگر مردم شما را نشناسند هیچ دستاوردی نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: مزایای بازاریابی اینترنتی: ۱۰ فایده بازاریابی اینترنتی که باید بدانید

۱۰. شبکه‌سازی کنید.
علاوه بر بازاریابی، لازم است با دیگر عکاسان و مراجعه‌کنندگان، یک شبکه‌ی قدرتمند بسازید. حضور افراد با کیفیت در این شبکه به معنای پروژه‌های بیشتر است.

۱۱. از ارجاعات استقبال کنید.
از مراجعه‌کنندگان‌تان بخواهید اگر از کارتان راضی هستند شما را به دیگران معرفی کنند. وقتی شخصی را به شما معرفی می‌کنند برای‌شان موارد انگیزشی مانند تخفیف یا آلبوم رایگان در نظر بگیرید.

۱۲. از سرمایه‌گذاری‌های غیرضروری اجتناب کنید.
وسوسه نشوید! اگر برای پروژه‌های‌تان به لنزها یا تجهیزات اضافی نیاز ندارید پس پول صرف آن‌ها نکنید. پول‌های‌تان را پس‌انداز کنید و آن‌ها را صرف کارهای بازاریابی یا کارهای ضروری کنید.

۱۳. صبور باشید.
دستیابی به موفقیت زمان‌بر است. بهتر شدن در هر جنبه‌ی کسب و کارتان نیازمند زمان است، از عکس گرفتن تا بازاریابی و فروش آن‌ها به صبر و شکیبایی نیاز دارد. پس صبور باشید و به انجام طرح‌های‌تان ادامه دهید.

۱۴. یادگیری پیشرونده و مداوم داشته باشید.
همواره مهارت و آگاهی‌تان را ارتقا دهید. برای این منظور می‌توانید در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، کتاب و مقالات مختلف بخوانید، و خودتان را در معرض هرآن‌چه به عکاسی مرتبط است قرار دهید.

به روز بودن در زمینه‌ی آخرین گرایشات عکاسی می‌تواند شما را در عرصه‌ی رقابت پیروز کند. برای این منظور می‌توانید از اینترنت نیز بهره بگیرید.

کاوه روحی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی کسب درآمد (کار در منزل) می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب درآمد (کار در منزل) ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "ایران کار وب" نام دارد. کاوه روحی بنیان‌گذار ایران کار وب
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
جهت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام به شماره زیر پیام دهید: 09010384119