کسب و کار کوچک در ایران: ۱۲ بهترین ایده های کسب و کار

اقتصاد ایران یک اقتصاد مختلط و متغیر است که فضای باز زیادی برای انواع فعالیت‌های اقتصادی دارد. اقتصاد ایران تحت تأثیر نفت و گاز است، البته بیش از ۴۰ شرکت مشخصا در بورس اوراق بهادار تهران وارد شده‌اند که در میان دیگر صنایع و شرکت‌های فعال دنیا در دهه‌ی گذشته، برجسته هستند. ایران با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از ذخایر نفتی دنیا و ۱۵ درصد ذخایر گاز، به‌عنوان یک “ابرقدرت” دیده می‌شود. در ادامه ۱۲ بهترین ایده های کسب و کار کوچک در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۲ بهترین ایده های کسب و کار کوچک در ایران

۱. توسعه برنامه نویسی
طراحان ایرانی را نمی‌توان یک گروه نابلد و آماتور در نظر گرفت، بلکه آنها واقعا برنامه‌نویسان خوب و عالی هستند. درواقع،کارخواه‌های معمول تحت وب (وب کلاینت‌ها) نیز می‌بایست بدانند چگونه از دیوارهای فیلترینگ و وی‌پی‌ان عبور کنند. بسیاری از جوانان و نوجوانان از دور زدن برنامه‌های امنیتی و این قبیل کارها به خود می‌بالند. حقیقت این است که تعداد بسیار زیادی از مهندسان نرم افزار جوان، با پشتکار و خردمند وجود دارند که زمان آزاد بسیار زیادی دارند. این ایده بهترین ایده کسب و کار کوچک در ایران برای سرمایه گذاران/ کارآفرینان است.

۲. آموزش (تحت وب)
آموزش یک بازار وسیع و گسترده در ایران دارد. امتحانات مدارس و کنکور آن‌قدر مورد توجه است که تعداد زیادی از افراد حجم نقدینگی زیادی را صرف آماده‌سازی برای آن می‌کنند.

۳. منابع انرژی تجدیدپذیر
این ایده کمی جای شبهه دارد زیرا تنها با مدیریت قوه مقننه ممکن است. ایران مسیر دشواری تا رسیدن به انرژی پاک دارد. درحالی‌که انرژی اتمی به شدت به یک بحث سیاسی تبدیل شده است و برای ایران گران تمام می‌شود، ولی این کشور از نور خورشید زیادی بهره می‌برد. به‌کارگیری صفحات خورشیدی برای استفاده از انرژی پاک از لحاظ مالی و اقتصادی هوشمندانه است.

مطلب مرتبط: مزایای بازاریابی اینترنتی: ۱۰ فایده بازاریابی اینترنتی که باید بدانید

۴. هیجان و سرگرمی
پارک‌های موضوعی، اتاق‌های بازی و از این قبیل. خیل عظیمی از جوانان ایرانی تقریبا هیچ سرگرمی و کاری برای انجام دادن ندارند. پارک‌های سرگرمی برای جوانان و خانواده‌ها می‌تواند یک دستاورد عظیم به حساب بیاید.

۵. تجارت طلا/پول نقد
به‌دلیل تحریم‌هایی که بر ایران اعمال شده است، ارز ایران تغییرات قابل توجهی داشته است. در صورتی‌که نسبت به اوضاع سیاسی آگاهی دارید، می‌توانید با استفاده از این ایده کسب و کار به درآمد خوبی برسید.

۶. شغل‌یابی در خارج از کشور برای متخصصین
برخی ایرانیان جوان و متخصص به دنبال فرصتی هستند تا ایران را ترک کنند و به دوران شکوفایی حرفه‌ای‌شان سرعت ببخشند. به‌ویژه برای متخصصین و کسانی که کارهای هنری انجام می‌دهند فرصت‌های بالقوه‌ی بسیاری وجود دارد که قابلیت این ایده کسب و کار کوچک در ایران را تقویت می‌کند.

ایده های کسب و کار کوچک در ایران ۷: تولید رنگ
به همان سادگی است که به نظر می‌رسد. هر روز یک سازه و ساختمان تازه بنا می‌شود و این امر باعث داغن شدن بازار فروش رنگ می‌کند. شما می‌توانید از یک مغازه‌ی کوچک شروع کنید یا یک مرکز پخش کوچک که محل تولید است شروع کنید. بعدا می‌توانید مقیاس آن را بزرگ‌تر کنید. تولید رنگ یک ایده کسب و کار کوچک در ایران است که ۱۲ ماه سال فعال است.

۸. مشاوره آموزشی
آموزش بخش لاینفک هر جامعه است. نرخ آموزشی خوب اثرات خوب مختلفی دارد. شما می‌توانید به یک متخصص در زمینه‌ی آموزش تبدیل شوید. اگر این کار را با دقت و برنامه‌ریزی انجام دهید نتیجه‌ی بسیار خوبی خواهید گرفت. جدای از این‌ها، شما می‌توانید با هزینه‌ای اندک، دوره‌های آنلاین نیز برگزار کنید.

مطلب مرتبط: ۱۴ آسانترین راه میلیاردر شدن در ۲۰۱۸

ایده های کسب و کار کوچک در ایران ۹: طراحی لباس
ایرانی‌ها علاقه‌ی خاصی به بحث طراحی دارند. درواقع، حتی بانوان محجبه نیز به دنبال خرید اجناس و لوازم خوش طرح و زیبا هستند. مردان ایرانی نیز پوشش متنوع یدارند از کت و شلوار گرفته تا لباس‌های راحتی. در نتیجه ارائه‌ی پوشاک زنانه و مردانه در ایران یک کسب وکار پرسود محسوب می‌شود.

۱۰. لوازم ساختمانی
سازه‌ها و ساختمان‌های زیادی در حال سربرافراشتن هستند. در نتیجه بازار شرکت‌ها و سازمان‌هایی که لوازم ساختمانی عرضه می‌کنند گرم است. اگر بودجه‌ی محدودی در اختیار دارید می‌توانید با عرضه‌ی لوازم ساختمانی کوچک مانند پیچ، میخ، سیم و از این قبیل چیزها کارتان را شروع کنید و سپس گسترش دهید.

۱۱. تهیه مواد اولیه خوراکی‌ها
از آن‌جایی‌که مواد خوراکی مصرفی در ایران با نقصان و کمبود مواجه هستند، علاقه نسبت به محصولات جدید بیشتر است. شما می‌توانید با واردات کودهای جدید و محصولات ارگانیک و فرآوری و عرضه‌ی آنها به مردم مشتاق خرید، درآمدسازی کنید.

۱۲. فروش آبمیوه
در ایران علاقه به آبمیوه‌های طبیعی و تازه بسیار زیاد است. در همین راستا، فرصت‌های کسب و کاری زیادی به روی سازمان‌ها گشوده است تا چنین اقلامی را وارد یا عرضه کنند. آبمیوه‌های پاکتی طرفداران زیادی دارد زیرا قابلیت نگهداری آنها بیشتر است.

مطلب مرتبط: ۱۷ نکته مهم از شبکه های اجتماعی که هر کسب و کار باید بداند

مطلب مرتبط: روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل

کاوه روحی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی کسب درآمد (کار در منزل) می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب درآمد (کار در منزل) ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "ایران کار وب" نام دارد. کاوه روحی بنیان‌گذار ایران کار وب
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

خیلی عالیه

سلام

دکمه بازگشت به بالا
جهت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام به شماره زیر پیام دهید: 09010384119