کسب کار اینترنتی ، آرامشی قبل از طوفان

شاید با خود سوال کنید کسب و کار اینترنتی چه ارتباطی می تواند با طوفان داشته باشد.اصلا چرا آرامش قبل از طوفان؟

کسب کار اینترنتی ، آرامشی قبل از طوفان

این روزها بسیار در رسانه های مختلف دیده و شنیده ایم که بسیاری از افراد با ایجاد کسب و کار های اینترنتی به ثروت های بسیاری رسیده اند. به هیچ عنوان فکر نکنید که می خواهم  شما را متقاعد کنم که یک شبه با کسب و کار اینترنتی ثروتمند شوید ولی فراموش نکنید که بسیاری از افراد با نگرش های متفاوت خود توانسته اند به درآمد های عالی برسند. من همیشه سعی می کنم در نوشته های خودم کمتر از شرکت ها و افراد خارجی مثال بزنم و تمایلم برای درک بیشتر از این موضوع مثال داستان های افراد و شرکت های ایرانی باشد. من خواسته و ناخواسته ساعت ها با اینترنت سر و کار دارم و اگر شما هم علاقه به اینترنت داشته باشید با جستجو کردن سایت های مختلف فارسی زبان ، می توانید براحتی حدس بزنید که کسب و کارهای اینترنتی ایرانی در چه جایگاهی قرار دارند.

یکی از رموز موفقیت در کسب و کار اینترنتی علاوه بر داشتن وب سایت ، افزایش ترافیک وب سایت است. منظور من از ترافیک وب سایت آمار بالای بازدیدکنندگان یک وب سایت است ولی نباید فراموش کرد تنها آمار بازدیدکننده ای خوب و مناسب است که هدفمند باشد.اجازه بدهید راز موفقیت یک وب سایت و تجارت اینترنتی را در یک معادله ای که همیشه در کارگاه ها و سمینارهای مختلف به آن اشاره می کنم را برای شما فاش کنم.

ایده مناسب (خلاقیت در تجارت اینترنتی ) + خدمات متمایز به مشتری + افزایش ترافیک واقعی و هدفمند = موفقیت در کسب کار اینترنتی

معادله فوق شاید مثال کسب و کارهای اینترنتی موفق بسیاری در دنیا باشد مثل فیس بوک.آیا تابحال با خود فکر کرده اید که در این چند سال اخیر بسیار مشابه سایتهای شبکه اجتماعی در اینترنت راه اندازی شده است ولی چرا از این همه شبکه اجتماعی فقط فیس بوک موفق بوده؟

آیا با خود فکر کرده اید که سرویس های ارائه کننده ایمیل در دنیا بسیار بوده ولی چرا فقط یاهو و جیمیل موفق بوده اند؟ چرا در این دو سال سهم بازار در استفاده کنندگان از جیمیل چند برابر شده است؟

همه این سوال ها را در ۳ چیز می توان یافت:
ایده مناسب ( خلاقیت در تجارت اینترنتی )
خدمات متمایز به مشتری
افزایش ترافیک واقعی و هدفمند

بسیاری از وب سایت ها فقط و فقط موفق به کسب درآمد زیاد از افزایش ترافیک هدفمند داشته اند. ترافیک بازدیدکننده بصورت هدفمند یکی از مهمترین فاکتورها جهت رشد تصاعدی در تجارت اینترنتی می باشد.
البته موفقیت یک کسب و کار اینترنتی فقط به این ۳ مسئله خاتمه پیدا نمی کند و بسیاری از فاکتورهای دیگر نیز در روند رشد یک تجارت تاثیرگذار است همانند مشاهده رفتار مشتری در وب سایت و تحلیل آن که با توجه به درخواست های زیاد شما علاقه مندان در مقاله های بعدی به آن اشاره خواهم کرد.

مطلب مرتبط: شبکه های اجتماعی: ۱۷ نکته مهم که هر کسب و کار باید بداند

خوشبختانه ایران نسبت به چند سال پیش در جایگاه مناسب تری قرار گرفته است و اگر به وب سایت های مختلف فارسی زیان در اینترنت سری بزنید شاهد تغییر  و افزایش رشد تجارت های مختلف در ایران خواهیم بود.
نمی دانم چقدر با الکسا (www.Alexa.com) آشنائی دارید ولی اگر در این وب سایت سری بزنید در قسمت کشورها با کلیک بر کشور ایران ۵۰۰ وب سایت محبوب ایرانی ها را می توان مشاهده کرد. این سرویس به شما کمک می کند تا وب سایت های علاقه مندان ایرانی را  مشاهده کنید و این سرویس به کسب و کار اینترنتی شما شاخ و برگ می دهد زیرا شما می توانید علاقه مندی های ما ایرانان را بصورت کامل مشاهده و بر اساس آن به تجارت اینترنتی خود کمک کنیم.

برای شروع تجارت اینترنتی نباید به معادله فوق بسنده کرد و باید گامی برداشت.در مقاله های قبلی به این موضوع اشاره کردم که برای شروع تجارت اینترنتی انتخاب ایده ی مناسب بسیار مهم است. بسیاری به وب سایت من  سر زده و سوالات مشابهی مطرح کرده اند.چگونه می توان ایده ای مناسب انتخاب کرد؟ آیا هر ایده ای برای شروع مناسب است؟

فراموش نکنید که این شما هستید که بر اساس نیازهای یک مشتری، می توان ایده های مختلفی را پرورش دهید و این فاکتور برای شروع تجارت اینترنتی بسیار قابل توجه است.در شروع کسب و کار اینترنتی مهم نیست شما چند سال دارید ، مهم نیست که چقدر سرمایه دارید ، مهم نیست که در کجای این کره خاکی زندگی می کنید،تنها نکته ای که بسیار مهم است انتخاب مناسب ایده و خلاقیت در تجارت اینترنتی است. یکی دیگر از رموز موفقیت افراد موفق در اینترنت علاقه داشتن است. در هر کجا هستید از شما خواهش می کنم که تنها کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنید که از ته دل به آن علاقه دارید و فقط به بعد های مالی به آن نگاه نکنید.
کسب کار اینترنتی +کسب کار اینترنتی +کسب کار اینترنتی +کسب کار اینترنتیپ

مطلب مرتبط: محصولات آموزشی کسب درآمد از طریق اینترنت و شبکه های مجازی

 

کاوه روحی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی کسب درآمد (کار در منزل) می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب درآمد (کار در منزل) ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "ایران کار وب" نام دارد. کاوه روحی بنیان‌گذار ایران کار وب
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
جهت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام به شماره زیر پیام دهید: 09010384119