ویژگی های کارآفرینی: ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

چگونه یک کارآفرین باشیم؟ کارآفرینان موفق، غالبا چیزی در وجودشان دارند که دنیا قادر به دیدن آن نیست. ما در این نوشتار ۱۲ ویژگی های کارآفرینی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های کارآفرینی: ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

۱. تمرکز
تک بعدی بودن ربطی به بی‌دقتی ندارد. وقتی افراد متمرکز باشند، به نتیجه می‌رسند. متمرکز بودن یعنی شما عمل محور یا عمل‌گرا هستید. یک هدف دارید و آن را دنبال می‌کنید. برای این‌که یاد بگیرید متمرکز باشید، با اهداف کوچک شروع کنید.  عادت‌های خوب ایجاد کنید و آن‌ها را هر روز تمرین کنید. شدت اهداف‌تان را افزایش دهید. تلاش کنید با تنظیم محدودیت‌های زمانی برای رسیدن به اهداف، متمرکز شوید. زمانی‌که تمرکزتان را افزایش دادید، شاهد این خواهید بود که همه چیز سر جای خودش قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: کارآفرینی زنان: ۲۴ راهکار که خانم ها به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند

۲. پشتکار
تلاش زیاد بر استعداد چیره می‌شود. مهم نیست چقدر استعداد داشته باشید، اگر تلاش نکنید، به هیچ جا نخواهید رسید. کار و تلاش زیاد هرگز آسان نیست، ولی پشتکار به این معنی است که تعلق خاطر کافی برای دنبال کردن یک مسیر طولانی را دارید. یعنی چیزی که برای به پایان رساندن مسیرتان لازم است را در اختیار دارید. همچنین به این معنی نیز هست که برای رسیدن به موفقیت هر کاری انجام می‌دهید، و این همان مشخصه‌ای است که شایسته‌ی تقدیر و احترام است.

ویژگی های کارآفرینی ۳: انعطاف‌پذیری
توانایی سازگار شدن با هر شرایط یک مهارت باارزش است. انعطاف پذیر بودن به این معنی است که شما می‌توانید با هر شرایط و هر نوع افرادی فعالیت کنید. منعطف بودن یعنی این که شما می‌توانید برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، خودتان را با هر شرایطی وفق دهید. انعطاف‌پذیر بودن شما را به دستاوردهای بیشتری در زندگی‌تان می‌رساند. همچنین می‌تواند شما را در جایگاهی قرار دهد که هرگز فکرش را نمی‌کردید. باید همیشه مشتاق حرکت در مسیر جریان باشید و در عین حال تمامیت خودتان را حفظ کنید.

مطلب مرتبط: ۲۴ عادت که برای موفقیت باید کنار بگذاریم

۴. اعتماد به نفس
حتی با اعتماد به نفس‌ترین افراد نیز در برخی موارد با نوعی از ترس مواجه می‌شوند. اعتماد به نفس به معنای بزرگتر یا مهمتر از مابقی دنیا بودن نیست. اعتماد به نفس به نحوه‌ی واکنش نشان دادن شما به افراد و موقعیت‌ها اشاره دارد. داشتن اعتماد به‌نفس یعنی، پذیرش این‌که چه کسی هستید، و نسبت به تمام ویژگی‌های مثبت و منفی‌تان آگاهی داشته باشید. اعتماد به‌نفس یعنی استفاده از داشته‌ها و تکمیل و جبران نداشته‌ها. یعنی داشتن قدرت و شجاعت برای مواجهه با موانع و پیشامدهای زندگی.

ویژگی های کارآفرینی ۵: صبر و شکیبایی
همه می‌دانند که صبر و شکیبایی یک فضیلت به حساب می‌آید. صبر چیزی است که می‌توانید با تمرین نیز به دست بیاورید. می‌توانید با اندک شروع کنید، و کم‌کم صبرتان را در موضوعات بزرگ نیز افزایش دهید و اجازه ندهید دیگران بر اعصاب شما مسلط شوند. صبر و شکیبایی یعنی تغییر نگرش‌تان نسبت به شرایطی که غالبا به آن توجه نمی‌کنید. اگر دقت کنید، آن دسته از دوستان‌تان بیشتر به حرف‌های‌تان گوش می‌دهند که صبورتر هستند. صبر و شکیبایی در بسیاری از بخش‌های زندگی نقش دارد. اگر بدون داشتن این ویژگی بزرگ شوید، از زندگی کردن نیز خسته خواهید شد. همه‌ی ما مقداری بر و تحمل در خودمان داریم، ولی مسئله اینجا است که بتوانیم این میزان را بیشتر کنیم.

۶. شور و شوق
مشتاق بودن نسبت به کاری که هر روز انجام می‌دهید شما را به انسانی سرزنده‌تر و شاداب‌تر تبدیل می‌کند. مشتاق بودن یعنی، قدردان داشته‌ها و افرادی که در اطراف‌مان هستند باشیم. قدردان بودن برابر است با شاد بودن! شما هرگز فردی  خارق‌العاده و شایسته را بدبخت نمی‌دانید. قدردان بودن را تمرین کنید، به‌ویژه نسبت به چیزهایی که تاکنون به آن‌ها توجه نمی‌کردید. به سرعت شاهد علاقمند شدن‌تان به اجزاء زندگی خواهید بود.

۷. تمامیت
داشتن یک شخصیت خوب یک اصطلاح عمومی است، ولی این‌کار واقعا ساده است. برای این‌که شخصیت خوبی داشته باشید باید تمامیت‌تان را حفظ کنید. همیشه کار درست را انجام دهید، همه می‌دانند در هر شرایط کار درست کدام است. همه‌ی ما وجدان داریم. سعی کنید تا حد امکان صادق باشید، نه تنها در مقابل دیگران، بلکه با خودتان نیز صادق باشید. صداقت بهترین سیاست است. مردم بر مبنای اعتمادپذیری‌تان شما را قضاوت می‌کنند.

ویژگی های کارآفرینی ۸: خودکنترلی
این مورد تا حدودی شخصی است. یک نوع خودکنترلی عمومی وجود دارد که همه نسبت به آن آگاه هستند. این‌که افراد بدانند چه زمانی از کاری دست بکشند یا به فعالیت‌شان ادامه دهند. افرادی که خودکنترل هستند می‌دانند چه زمانی زیاده‌روی کرده‌اند یا زیاد غذا خورده‌اند یا زیاد صحبت کرده‌اند، و به ندرت از این مرز عبور می‌کنند. داشتن این ویژگی یک خصلت ارزشمند است. افرادی که خودکنترلی خوبی دارند، از عزت نفس خوبی برخوردار هستند.

۹. همنشین خوب
یافتن فردی که شایسته و توانمند باشد کار دشواری است. همنشین خوب کسی است که می‌توانید از همصحبتی با او بهره‌مند شوید. مسئله این نیست که این بهره چیست، مسئله اینجا است که چیزی از او یاد بگیرید یا اوقات خوبی با او سپری کنید. حقیقتا معیاری برای مشخص کردن همنشین خوب و بد وجود ندارد. خوب یا بد بودن یک فرد را خودتان احساس می‌کنید.

۱۰. متکی به خود
افرادی که به خودشان متکی هستند معمولا خودآغازگر هستند. آن‌ها وقتی گرسنه هستند، منتظر نمی‌مانند کسی به آن‌ها غذا برساند. درعوض، خودشان دست به‌کار می‌شوند و آشپزی می‌کنند و خودشان را سیر می‌کنند. افراد خودمتکی، مستقل هم هستند. آن‌ها منتظر انجام شدن کارها نمی‌مانند. آن‌ها می‌دانند که مهارت و توانایی لازم برای انجام کارها را دارند. این گروه از افراد بسیار ساعی و سخت‌کوش هستند.

۱۱. کنجکاو
افرادی که کنجکاو هستند، از همه چیز لذت می‌برند. آن‌ها از ریسک کردن لذت می‌برند، و هر نوع نتیجه‌ای را می‌پذیرند. این دسته از افراد عاشق یادگیری هستند. انسان‌های فوق‌العاده، عاشق یاد گرفتن و تجربه کردن هستند .

۱۲. مهربان
جای تعجب نیست که موفق‌ترین و خارق‌العاده‌ترین افراد همیشه بخشنده هستند. در برابر این گروه از آدم‌ها از هر دست بدهید از همان دست پس می‌گیرید. انسان‌های بزرگ همیشه می‌دانند چه زمانی کار خوب‌تان را جبران کنند و همواره بیش از انتظار جبران می‌کنند. مهربانی چیزی است که از قلب آدم‌ها شروع می‌شود و یک ویژگی برجسته به حساب می‌آید.

کلام آخر:
اکنون می‌دانید چگونه می‌توانید به یک کارآفرین تبدیل شوید. فورا دست به کار شوید و این نکات را به کار ببندید. اگر جرأت ریسک کردن نداشته باشید نمی‌توانید به موفقیت برسید.

مطلب مرتبط: با کسب و کار اینترنتی همیشه رئیس خود باشید (قسمت اول)

مطلب مرتبط: با کسب و کار اینترنتی همیشه رئیس خود باشید(قسمت دوم)

کاوه روحی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی کسب درآمد (کار در منزل) می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب درآمد (کار در منزل) ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "ایران کار وب" نام دارد. کاوه روحی بنیان‌گذار ایران کار وب
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
جهت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام به شماره زیر پیام دهید: 09010384119