حقایق تکان دهنده کسب و کار اینترنتی

این چند وقت با یک سوال درباره کسب و کار اینترنتی از سمت کاربران اینترنت روبرو شدم، حتی این سوال از طریق برخی کاربران هم گاهی مطرح شده، اصل این سوال به این صورت است : آیا کسب درآمد از اینترنت ممکن هست و آیا امکان موفقیت توی این کار وجود دارد ؟

حقایق تکان دهنده کسب و کار اینترنتی

علت این سوال در کسب و کار اینترنتی

این سوال به سه علت ایجاد می شود، دلیل اول این است که این افراد آشنایی کافی با کسب و کار اینترنتی ندارند، زمانی که شما درباره هر موضوعی به اندازه کافی اطلاعات نداشته باشید، حتما نمی توانید قضاوت مناسبی درباره آن زمینه بدهید و سوالات زیادی در آن زمینه برایتان پیش خواهد آمد.

دلیل دوم، مربوط به افرادی می باشد که تا به حال به روش های غلط اقدام به کسب درآمد از اینترنت کردند و تجربه مناسبی از این کار ندارند، زمانی شما هر کاری را به شیوه اشتباه انجام دهید ۱۰۰% به موفقیت نخواهید رسید و در نظر شما آن کار امکان پذیر نیست و یا دید شما از یک سطح درآمدی بالاتر نخواهد بود.

به صورت مثال اگر شما بخواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید و از روش اشتباه آن وارد شوید، اگر حتی روزی ۱۰ کلمه هم حفظ کنید، در نهایت نمی توانید یک مکالمه خوب با یک انگلیسی زبان داشته باشید، وقتی این حالت پیش می آید احساس می کنید این کار ممکن نیست.

بنابراین اگر کسب و کار اینترنتی را به شیوه صحیح آن شروع کنید و دنبال نمایید، شک نکنید موفق خواهید شد و به موفقیتی که در ذهن خود ایجاد کرده بودید دست پیدا می کنید، فقط کار را به شیوه صحیح انجام دهید.

دلیل سوم، متاسفانه در سطح اینترنت افرادی از این موضوع سوء استفاده می کنند و به شما خواهند گفت اگر آموزش ما را بخرید در عرض یک ماه شما ۱ میلیون یا چند میلیون درآمد خواهید داشت، آدم های زیادی از این وب سایت ها خرید می کنند و در نهایت متوجه می شوند که فقط پولشان را از دست داده اند.

حتی متوجه می شوید، این وب سایت ها هیچ گونه پشتیبانی به کاربران خود ارائه نمی کنند و هدفشان تنها فروش آن محصول بوده و یک سود لحظه ای، این افراد نه تنها ذهن دیگران را نسبت به کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت مسموم می کنند، بلکه امید به کسب درآمد و امید به زندگی در برخی از آدم ها را از بین میبرند و این جای تاسف است.

حقایق تکان دهنده کسب و کار اینترنتی +حقایق تکان دهنده کسب و کار اینترنتی +حقایق تکان دهنده کسب و کار اینترنتی +حقایق تکان دهنده کسب و کار اینترنتی +حقایق تکان دهنده کسب و کار اینترنتی

مطلب مرتبط: ویژگی های کارآفرینی: ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

کسب و کار اینترنتی حقیقت دارد ؟

بله دوست عزیز حقیقت دارد، پس بگذارید با چندین مثال موضوع را برایتان روشن کنم، اگر نگاهی به محیط اینترنت بندازید، همین محیط مجازی که روزانه تبدیل شده است به مکانی برای وقت گذرانی خیلی از دوستان، ببینید روزانه چه قدر تبلیغات خواهید دید ؟

آیا می دانید گاهی اوقات هزینه های این تبلیغات چه قدر هستند ؟ آیا می دانید وب سایت هایی که موفق هستند چه میزان بودجه تبلیغاتی برای این کار کنار گذاشته اند، وب سایت هایی مانند دیجی کالا، بامیلو و امثال این وب سایت های هزینه های چند صد میلیونی و گاهی چند میلیاردی برای کار خود انجام می دهند. البته برای کسب و کار های نوپا و جدید نیازی نیست این میزان و با چنین بودجه های سنگینی تبلیغات انجام شود.

حالا فرض را بر این بگذاریم که کسب درآمد از اینترنت امکان پذیر نبود، آن وقت چرا چنین وب سایت هایی هزینه های به این سنگینی را بابت تبلیغات و بازاریابی خود می پردازند، اگر چنین چیزی ممکن بود وب سایت کوچک دیجی کالا حالا به غول کسب و کار اینترنتی ایران تبدیل نمی شد و لقب آمازون ایران را نمی گرفت.

آیا می دانید تراکنش مالی هر روز دیجی کالا چه قدر است ؟ طبق گفته صاحبان این کسب و کار آنها روزانه ۲۰۰۰ سفارش دارند که مبلغ فروش روزانه آنها یک میلیارد و دویست میلیون تومان می باشد، این یک واقعیت است و در مصاحبه که با مدیران این وب سایت انجام شده است این مطلب موجود است و می توانید در اینترنت آن را جستجو کنید.

وب سایت های مانند پونیشا، دیوار، کافه بازار، نت برگ، تخفیفان نیز از نمونه کسب و کار های اینترنتی موفق در ایران می باشند که می توان همیشه از آنها نام برد و کمتر کسی است که با آنها آشنایی نداشته باشد، حالا تا اینجا متوجه شدیم که کسب درآمد از اینترنت امکان پذیر است، زیرا اگر اینچنین نبود هر روز وب سایت های دیگری نیز به جمع آنها اضافه نمی شد.

یک آمار تکان دهنده از میزان فروش اینترنتی در ایران

با توجه به به روز نبودن آمار فروش در اینترنت در ایران، مجبور شدیم به آمار دو سال پیش اکتفا کنیم، همچنین به گفته اداره پست این آمار هم اکنون افزایش زیادی داشته است و ما آماری که الان در دسترس هست را برایتان آماده کردیم.

در سال ۱۳۹۲، بالغ بر ۵ میلیون مرسوله اینترنتی که ارزش مالی آن حدود ۲ هزار میلیارد ریال بوده است، از طریق پست جابجا شده است. این مقدار برای دو ماهه اول سال ۱۳۹۳، حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله در سرویس خرید و فروش اینترنتی بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۲۲ درصد رشد داشته است. ارزش این کالاها هم در واقع از ۱۷۶ میلیارد ریال به ۴۷۳ میلیارد ریال افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۱۶۸ درصد است. استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، اردبیل و اصفهان، به ترتیب برترین استان هایی هستند که بیشترین فروش اینترنتی کالا در آنها اتفاق افتاده است و استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، کرمان، مازنداران و آذربایجان شرقی نیز بیشترین میزان تقاضا برای خرید اینترنتی کالا را در اختیار دارند.

در گزارشی که به نقل از مدیر کل سابق پست مسقیم و سرویس‌های نوین پستی در ابتدای سال ۹۳ منتشر گردیده و ‌توسط روزنامه فناوران به چاپ رسیده،  اعداد و رقم‌های جالبی در خصوص خرید و فروش اینترنتی در سطح کشور، مبتنی بر آمارهای پستی ارائه داده است. بنابر اظهارات ایشان، از سال ۸۶ که بحث فروشگاه های اینترنتی و تحویل کالا از طریق پست مطرح شد تا به امروز نزدیک به ۱۳/۵ میلیون مرسوله را در بخش خرید و فروش اینترنتی کشور توسط شرکت پست جابه جا شده است که ارزش مالی این کالاها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

البته این آمار تنها مربوط به بسته هایی می باشد که خرید از طریق سرویس های پستی و دریافت مبلغ درب منزل رخ داده است می باشد و خرید هایی که به صورت نقدی صورت گرفته است به هیچ عنوان قابل رهگیری و برآورد نیستند و آمار دقیقی از آنها در دسترس نیست، البته درباره خرید های پستی اطلاع دارم که نسبت به سال ۹۲ تقریبا رشد ۲۲۹ درصدی اعلام شده است.

صحبت پایانی

با توجه به آمارهایی که به صورت رسمی اعلام شده است و وب سایت هایی که روزانه تبدیل به غول های حوزه های مختلف می شوند، همچنین هزینه هایی که بابت تبلیغات در اینترنت پرداخت می شود، به هیچ عنوان نمی توان کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت را نادیده گرفت، فقط باید ببینید شما چه زمانی می خواهید شروع کنید و به کجا می خواهید برسید.

مطلب مرتبط: مزایای بازاریابی اینترنتی: ۱۰ فایده بازاریابی اینترنتی که باید بدانید

کاوه روحی

همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی کسب درآمد (کار در منزل) می بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر کسب درآمد (کار در منزل) ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آن آرزو، اکنون، "ایران کار وب" نام دارد. کاوه روحی بنیان‌گذار ایران کار وب
اشتراک در
اشاره به موضوع
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
جهت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام به شماره زیر پیام دهید: 09010384119